logo
login
جستجوگر دارایی فکری دارکوب

درباره ما
درباره پایگاه دارکوب
نقض حقوق IP !
قوانین و مقررات
امکانات

اختراع
جستجو اختراع
اعلان اختراع جدید
روز جهانی IP
ثبت اختراع PCT
طبقه بندی بین المللی
آمار اختراعات
افزونه جستجو مرورگرها

علامت تجاری
جستجو علامت تجاری
ثبت علامت تجاری
امکانات و راهنما
طبقه بندی

اشتراک
اشتراک

سؤالات متداول
سؤالات متداول

تماس
تماس
جستجوگر دارایی فکری دارکوب

ویرایش پروفایل

داشبورد
مکالمات
دارایی فکری من
اختراع
برگزیده
اعلان
علامت تجاری
سابقه جستجو
برگزیده
اعلان
اشتراک ها
مالی
کیف پول
تراکنش ها
جستجوگر مالکیت فکری دارکوب

عنوان اختراع: خودروی دو موتور عقب برقی

اظهارنامه: 1388/12/26

اظهارنامه: 388121179

ثبت: 1389/12/21

ثبت: 69240

مالک/مالکان: سید محمد جواد مرتضوی اسكذری - رضا ابراهیم پور امیر آبادی - محمد اكبر - محمد امین رحیمی - بیژن سخدری - میثم سلیمی - ابوالفضل طالبی كندری - سید مصطفی مصطفوی كاشانی - جابر نیك پیام - مسعود یزدانی جهرمی

وضعیت اعتبار: اعتبار ندارد

مخترع/مخترعان: رضا ابراهیم پور امیر آبادی - میثم سلیمی - ابوالفضل طالبی كندری - محمد اكبر - بیژن سخدری - جابر نیك پیام - مسعود یزدانی جهرمی - سید محمد جواد مرتضوی اسكذری - سید مصطفی مصطفوی كاشانی - محمد امین رحیمی

فایلهای ضمیمه (فقط با اینترنت داخلی):
شرح و توصیف-ادعانامه-نقشه-گزارش داوری

خلاصه اختراع

خودرو وسیله ای پیچیده و مشتمل بر هزاران قطعه است كه هدف نهایی آن جابجایی بهینه و ایجاد رضایت در سرنشین آن می باشد. در راستای تأمین این هدف تیم توسن كه در زمینه ی خودروی الكتریكی فعالیت دارد. برخی از مشكلات و نقایص خودرو را به صورت طرح های ابتكاری رفع نموده و آنها را به صورت كاربردی در خودروی توسن پیاده كرده است. این مشكلات به صورت خلاصه به شرح زیر اند: 1- خوابیدن فنرها در سیستم تعلیق و كم شدن نیروی آن ها در طول استفاده از خودرو 2- پایین افتادن بازده خودرو در صورت دور شدن از نقطه بهینه ی كاری در هنگام رانندگی با خودرو مانند رانندگی در سراشیبهای تند و یا در ترافیك سنگین 3- تبدیل انرژی جنبشی به گرما و اتلاف آن در فرایند ترمزگیری 4- تك منظوره بودن خودرو و كم شدن بازده آن در صورت استفاده از خودرو در یك حالت كاری دیگر مانند استفاده از خودروی درون شهری برای مسافرت های برون شهری 5- در صورت استفاده ی زیاد از كلاچ ، مفصل زانوی راننده ساییده شده و دردهای زیادی ایجاد می كند. 6- عدم امكان تنظیم كورس و ارتفاع پدال گاز برای هر راننده 7- برای باز نگهداشتن درب كاپوت، از یك میله به عنوان پایه استفاده می گردد كه این كار خطراتی را به همراه دارد (مانند در رفتن درب در صورت جا نگرفتن صحیح میله در محل خود). برای هر یك از این مشكلات راه حلی پیش بینی شده كه اساس آنها در ذیل به ترتیب می آیند. 1- سیستم اتصال فنر به كمك فنر را با استفاده از یك بشقابك تنظیم شونده تغییر داده و امكان تغییر طول فنرها را به منظور ایجاد پیش بار در آنها فراهم نموده ایم. 2- دو موتور یكسان به هم كوپل شده اند و در مواقعی كه توان زیادی لازم نیست از یك موتور و در بقیه ی حالت از دو موتور استفاده می شود. 3- با استفاده از خاصیت ژنراتوری موتورها،؛ انرژی جنبشی خودرو كه در ترمزگیری هدر می رود، قبل از تبدیل به انرژی گرمایی بازیافت می گردد. 4-در صورت تغییر حالت كاری خودرو، به صورت نرم افزاری و با استفاده از كنترلر خودرو، مد كاری را عوض كرده و از آن به بعد دستورات مناسب حالت كاری مورد نظر صادر شده و به موتورها و سایر اجزا فرستاده می شوند. 5- با قطع و وصل جریان موتورها توسط سیگنالی كه یك میكروسوییچ به كنترلر می فرستد، كلاچ را حذف كرده ایم. 6- استفاده از مقاومت برای سنجش زاویه ی پدال، امكان جابجا شدن مكان پایه پدال را فراهم می كند همچنین با این روش، می شود كورس كاری پدال را تنظیم كرد. 7- به جای میله ی نگهدارنده از یك مكانیزم چهار میله ای استفاده شده به طوری كه در هنگام باز بودن درب كاپوت، مكانیزم در نقطه ی مرگ خود قرار می گیرد و در نتیجه درب بسته نخواهد شد. برای بستن درب باید نیرویی عمود بر مفصل مكانیزم وارد شده تا آن را آزاد گرداند و بتوان درب را بست. خلاصه عمده ی منابع تولید آلودگی هوا و به دنبال آن گرمایش زمین، گازهای خارج شده از اگزوز خودروهای بنزین و گازوئیل سوز هستند. به دلیل عدم موفقیت چندان در بالا بردن بازده این خودروها، چاره ای جز استفاده از انرژی های جایگزین مثل برق نمی باشد. در این راستا، خودروی دو نفره شهری توسن طراحی و ساخته شده تا نه تنها با مصرف برق به جای بنزین، در كاهش آلودگی هوا نقشی بسزا داشته باشد، كه با استفاده از تكنیك های نو برخی مشكلات عمده ی گریبانگیر تمامی خودروها را برطرف كند. از مشكلات خودروها می توان به - بازده اندك - شتاب پایین - اتلاف انرژی جنبشی در فرایند ترمزگیری - عدم امكان كاربری چند گانه خودرو در حالت تمام بهینه - سنگین شدن خودرو در صورت افزایش امكانات امنیتی - عدم هماهنگی اتاق خودرو با مشخصات فیزیكی تمامی رانندگان - دردهای ایجاد شده در زانو و مچ و كف پای راننده در اثر گرفتن پدال ها در صورت استفاده زیاد - ... اشاره كرد. در توسن، با كوپل شدن دو موتور یكسان برای تولید نیرو محركه و كنترل هر دو موتور توسط كنترلر قابل برنامه ریزی نه تنها بازده را در حالات مختلف رانندگی بالا رفته كه با توجه به قدرت بالای این دو موتور در ایجاد گشتاور ثابت در دوره های مختلف مشكل شتاب كم نیز حل گشته است. همچنین با تولید برق توسط ترمزهای بازیاب توسن، می توان انرژی جنبشی تلف شده در فرایند ترمزگیری را بازیابی كرد. قابلیت برنامه ریزی كنترلر، به توسن این امكان را داده است تا در صورت لزوم نوع كاربری خودرو عوض شده و برای رانندگی برون شهری یا درون شهری و یا حالات دیگر بهینه شود. استفاده از مواد مركب در ساخت بدنه و قراردادن سازه ی خرپایی در زیر آن نه تنها ایمنی خودرو را افزایش داده كه وزن نهایی آنن را بسیار كم كرده است. با بكارگیری امكانات قابل تنظیم مثل پدال گاز یا قابلیت تنظیم ارتفاع و كورس كاری راننده می تواند توسن را برای مشخصات فیزیكی خود شخصی سازی نماید. همچنین تعویض كلاچ خودرو با یك میكروسوییچ بر روی دسته دنده راننده را از گرفتن پدال بی نیاز نموده است.

بازگشت به جستجو اختراع
ارسال پیام
دسترسی اختراع
مخترع مشابه
امکانات اختراع
ّ
امکانات علامت
آدرس

البرز، کرج، کمالشهر، پارک علم و فناوری البرز، ساختمان جی 4، پلاک 713

جهت مشاهده شماره تلفن، کلیک کنید.
دانلود مستقیم اپلیکیشن
darkob.co.ir

موتور جستجو مالکیت فکری دارکوب با هدف تجمیع و مانیتور دارایی های فکری ثبت شده در ایران در حوزه مالکیت صنعتی قصد دارد امکان جستجو پیشرفته در این دارایی ها را برای کاربران ایرانی و غیر ایرانی دقیق تر، سریع تر و آسان تر کند. ادامه مطلب را در صفحه درباره دارکوب مطالعه کنید.

لطفا جهت تماس با مالک/مخترع یا خرید محصول با شماره های سایت دارکوب تماس نگیرید. مراحل تایید هویت در دارکوب را انجام داده و به اختراع پیام دهید. صنایع و شرکت ها می توانند جهت برطرف کردن نیازهای فناوارنه با دارکوب تماس بگیرند.

کلیه اطلاعات این سایت متعلق به پایگاه تحلیل و جستجو دارایی فکری دارکوب می باشد و استفاده از آن با ذکر نام منبع بلامانع است.