اظهارنامه: 1397/09/25
اظهارنامه: 139750140003008037
طبقه بندی بین المللی :
ثبت: 1398/02/22
ثبت: 98553
طبقه بندی بین المللی:
مالک/مالکان: آقای صالح شیخكانلوی میلان - آقای امیررضا ملك پورشهركی
وضعیت اعتبار: اعتبار ندارد
مخترع/مخترعان: صالح شیخكانلوی میلان - امیررضا ملك پورشهركی
فایلهای ضمیمه (فقط با اینترنت داخلی):
خلاصه اختراع
عنوان اختراع : موتور خطی نوع سوئیچ رلكتانسی با قطب كمكی در قسمت متحرك برای كاهش مسیر عبور شار پیوندی، كاهش تلفات و هزینه اختراع مورد ادعا، موتور خطی نوع سوئیچ رلكتانسی با قطب كمكی در قسمت متحرك می باشد. در این ساختار، طراحی، تجزیه و تحلیل و مطالعه مقایسه ای از یك LSRM با قطب های كمكی در قسمت متحرك و استاتور بخش بخش شده ارائه شده است. این ساختار دارای هفت قطب است كه شامل سه قطب اصلی و چهار قطب كمكی است. سیم پیچ ها دور قطب اصلی پیچانده می شود، در حالی كه قطب های كمكی فقط به عنوان مسیر بازگشت شار استفاده می شود. به دلیل استفاده از قطب های كمكی در قسمت متحرك، مسیر عبور شار كاهش یافته و تلفات نیز به دنبال آن كاهش می یابد. چون كه نیمی از شار از قطب كمكی سمت راستش و نیم دیگر از قطب كمكی سمت چپ عبور می كند، بنابراین شار عبوری از بخش های استاتور نصف شده و بدین ترتیب ارتفاع استاتور نصف می شود. در مسافت های زیاد با طول استاتور بلند این امر باعث كاهش چشم گیر هزینه آهن مصرف شده می شود. یكی از مهم ترین ویژگی های این ساختار اینست كه به دلیل داشتن قطب های كمكی مسیر شار كوتاه شده و این باعث می شود مسائل مربوط به مشكلات حرارتی كاهش یابد. همچنین در ساختار طراحی شده فضای مربوط به سیم پیچ ها (ضریب پر شدن هادی) در ساختار ارائه شده بیشتر است و در عمل آزادی بیشتری در این ساختار برای هادی های بیشتر وجود دارد. ابعاد موتور بدست آمد و مشخصات آن با توپولوژی مرسوم مقایسه شد. همچنین اثر تغییر پارامترهای طراحی بر موتور طراحی شده مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان می دهد كه در LSRM طراحی شده در جریان نامی 10 آمپر، با كاهش مسیر شار، تلفات هسته از 2/1 به 8/0 وات كاهش یافته است و وزن هسته از 04/15 به 33/7 كیلوگرم كاهش و نیروی مغناطیسی تولید شده در هر فاز از 5/0 تا 87/0 نیوتن افزایش یافته است.