اظهارنامه: 1387/02/17
اظهارنامه: 38702805
ثبت: 1387/04/19
ثبت: 50226
مالک/مالکان: مسعود بدیعی - میثم عابدی - مقداد عابدی - رضا صمدی - مجید تنباكویی كاشانی - حسین صالحی - علیرضا بهشتیان
وضعیت اعتبار: اعتبار دارد
مخترع/مخترعان: میثم عابدی - حسین صالحی - مسعود بدیعی - مقداد عابدی - مجید تنباكویی كاشانی - رضا صمدی - علیرضا بهشتیان
فایلهای ضمیمه (فقط با اینترنت داخلی):
شرح و توصیف-ادعانامه-نقشه-گزارش داوری
خلاصه اختراع
ساخت خودروی تك سرنشین الكتریكی كه با یك سری محدودیت ها از جمله وزن عرض و ... كه فاقد آلودگی می باشد. این خودرو كمتر از 170 كیلوگرم وزن و دارای عرض كمتر از 900 میلی متر است. وزن خودرو نسبت مستقیم با میزان مصرف انرژی است پس هر چقدر وزن خودرو كمتر باشد میزان مصرف انرژی و در نتیجه مدت دوام باتری ها بیشتر خواهد شد. ابعاد خودرو باید در حدی باشد كه قابلیت عبور از گذرگاه های باریك را داشته باشد . همچنین این خودرو باید دارای تونایی پارك و شعاع گردش كمتر از 90 درجه باشد كه یكی از پارامترها برای تحقق این امر ابعاد كوچك اتومبیل و فرمان پذیری بالای خودرو است كه برای این كار علاوه بر به حداقل رساندن ابعاد سیستمی برای فرمان در نظر گرفته شده كه چرخ ها در كمترین دور فرمان بیشترین گردش را بیابند كه این قابلیت با استفاده از اصلاح سیستم CRG Racing بدست می آید. این سیستم عبارت از گزدش بیشتر چرخ داخل پیچ نسبت به چرخ خارجی برای دستیابی به حساسیت بیشتر سیستم ناوبری. شاسی این خودرو به صورت خرپاهای فضایی ساخته خواهد شد كه دارای استحكام بالایی برای این خودرو می باشد. گفتنی است وزن این خودرو به خاطر محدودیت مالی كمتر از میزان ذكر شده نمی شود اما در صورت استفاده از آلیاژهای آلومینومی و یا لوله های كربنی و یا كامپوزیت ها می توان به وزنی كمتر از 2/3 وزن فعلی رسید كه با توجه به گران بودن موارد ذكر شده استفاده از لوله های فولادی 12 seam less و 2/3 اینچ برای شاشی مقرون به صرفه می باشد. همچنین این شاسی دارای یك بازوی شكل برای جلوگیری از آسیب راننده در هنگام واژگون شدن خودرو می باشد. بدنه این خودرو با استفاده از مواد فایبر گلاس معمولی موجود در بازار ایران و به روش قالب گیری دستی بر روی مدل پیش ساخته گچی ساخته شده است.