جستجو پیشرفته اختراع
لوله ی پساب ظرفشویی با قابلیت تولید مستقیم انرژی الكتریكی"electricity generation using kitchen sink sewage"
مالک:آقای امین رحیمی
خلاصه اختراع: عنوان اختراع: توليد برق از پساب ظرفشويي. زمينه فني اختراع: برق . مشكل فني : در جامعه ي كنوني انرژي الكتريسيته داراي ارزش بسيار زيادي است اما توليد آن مشكلاتي از قبيل آلودگي محيط زيستي، مصرف سوخت هاي فسيلي، آلودگي صوتي، هزينه بالا و ... دارد. همچنين منابع بسياري كه مي توانند به چرخه ي توليد انرژي كمك كنند ،بي استفاده تصور مي شوند و مورد استفاده قرار نمي گيرند. در اين اختراع مي خواهم با منابعي كه به نظر بي استفاده و دور ريختني مي آيند مانند پساب يا فاضلاب،به توليد برق پاك و بدون آلايندگي در سطح خانگي كه هم به مصرف كنندگان برق در هزينه ها كمك شود و هم بتوان آلودگي هاي مطرح شده را كاهش داد،اقدام كنم. ارائه راه حل براي مشكل فني موجود: براي حل مشكلات موجود در توليد برق در ابعاد خانگي اينجانب استفاده از پساب يا فاضلاب ظرفشويي را براي توليد برق پيشنهاد ميكنم، بدين صورت كه در زير سينك ظرفشويي يك منبع آب قرار مي دهيم كه به خروجي سينك وصل مي شود به اين دليل كه پساب ظرفشويي را در خود جاي دهد. در پايين اين منبع يك سوراخ كوچك تعبيه شده است كه به يك لوله ي باريك متصل است كه به صورت تقريبا عمود و به طول حدود 30 سانتي متر است، هدف از اين لوله اين است كه بتوان پساب را با فشار بيشتري روي پره هاي توربين جاري كرد. اين لوله در يك لوله بزرگتر قرار مي گيرد تا بتواند پساب خارج شده از لوله ي كوچكتر را به فاضلاب منتقل كند. در پايين اين لوله ي كوچكتر يك توربين كوچك طراحي شده است كه در انتهاي پره هاي اين توربين حالت عمقي ايجاد شده است كه بتواند فاضلاب روان بيشتري را براي چرخش سريعتر در خود جاي دهد. اين توربين به يك ژنراتور متصل شده است كه با چرخش توربين اين ژنراتور هم مي چرخد و توليد انرژي الكتريكي مي كند. در زماني كه شستشو درون سينك ظرفشويي صورت مي گيرد ،پساب آن به درون منبع مي ريزد و سپس از طريق لوله ي كوچك، بر روي پره هاي توربين مي ريزد و سبب چرخش توربين و در نتيجه ژنراتور مي شود و بعد از طريق لوله ي بزرگتر به درون فاضلاب ريخته مي شود. كاربرد: اين وسيله زير سينك ظرفشويي نصب مي شود و در هنگام ريخته شدن آب ظرفشويي به درون فاضلاب ،توربين داخل لوله باعث چرخش ژنراتور شده،در نتيجه جريان برق توليد مي شود.
دستگاه استخراج موكوس نرم تنان"Mollusk mucus extraction device"
مالک:آقای امین رحیمی
خلاصه اختراع: دستگاه استخراج موكوس ادعا شده، قابليت استخراج موكوس نرم تنان از جمله حلزون را دارا مي باشد كه هيچگونه آسيبي به جاندار وارد نمي شود. اين دستگاه از اجزايي از جمله: مخزن (1)؛ حداقل يك لوله مكش (5)؛ حداقل يك سيلندر (4)؛ حداقل يك پيستون (10) ؛ رابط منفذ دار(8) ؛ خروجي شياردار(9)؛ دستگيره (11) تشكيل شده است. وظيفه اصلي خروج پودري شكل آب بر عهده رابط منفذدار و خروجي شياردار است. رابط داراي منافذي است كه با كاستن سطح مقطع باعث افزايش فشار آب مي شود. قسمت خروجي هم شيارهايي دارد كه بعد از ورود آّب از اين شيارها، آّب را وارد گودالي كه در كنار اين شيارها قرار گرفته كرده و با حركات چرخشي اي كه در اينجا رخ مي دهد، عامل اصلي براي پودري شدن آب خارج شده از خروجي مي باشد. با اصابت پودر آب يا پودر هرگونه مايع غير مضر به نقطه genital pore باعث تحريك ترشح موكوس شده و ترشحات به دست آمده همراه با مايع شسته شده و به ظرف استريلي كه از قبل آماده شده وارد مي شود. در ادامه هم به علت تفاوت چگالي موكوس جمع آوري شده و آب، جداسازي اين دو از هم انجام مي پذيرد.
مكانیزم فرماندهی بادامكی (سیمی یا هیدرولیكی) در خودرو
مالک:سید محمد جواد مرتضوی اشكذری - سید مصطفی مصطفوی كاشانی - و ...
خلاصه اختراع: وظيفه اصلي مكانيزم فرمان منطبق نمودن مركز دوران چرخ بيروني وچرخ داخلي خودرو هنگام دورزدن به منظور عدم ايجاد لغزش وساييدگي درچرخ ها مي باشد به عبارتي ديگر باتوجه به شكل 1 بين زاوياي θ2 وθ1 رابطه زير برقرار گردد مكانيزم هاي رايج درخودروها مانند مكانيزيم دنده شانه اي ومكانيزم شش ميله اي توانايي برقراري اين رابطه دركليه زوايا ندارند بدين ترتيب اين مكانيزم ها سبب ساييدگي چرخ ولغزش نابجاي لاستيك ها مي گردند.براي رفع اين عيب مكانيزم فرمان بادامكي پيشنهاد گرديد دراين مكانيزم چرخاندن غربيك سبب چرخش يك استوانه مي گردد برروي اين استوانه شيارهايي با گام متغير طراحي شده است وجسمس انگشتي مانند درون آن قرار گرفته است بااستفاده ازاين ايده چرخش استوانه توسط انگشتي به حركت خطي تبديل مي گردد حال اين انگشتي به سيم روكش داري كه ازطرف ديگر به سگدست چرخ اتصال دارد متصل ميباشد بدين ترتيب با چرخش غربيلك سيم كشيده مي شود كه سبب دوران چرخ به ميزان مطلوب مي گردد
خودروی دو موتور عقب برقی
مالک:سید محمد جواد مرتضوی اسكذری - و ...
خلاصه اختراع: خودرو وسيله اي پيچيده و مشتمل بر هزاران قطعه است كه هدف نهايي آن جابجايي بهينه و ايجاد رضايت در سرنشين آن مي باشد. در راستاي تأمين اين هدف تيم توسن كه در زمينه ي خودروي الكتريكي فعاليت دارد. برخي از مشكلات و نقايص خودرو را به صورت طرح هاي ابتكاري رفع نموده و آنها را به صورت كاربردي در خودروي توسن پياده كرده است. اين مشكلات به صورت خلاصه به شرح زير اند: 1- خوابيدن فنرها در سيستم تعليق و كم شدن نيروي آن ها در طول استفاده از خودرو 2- پايين افتادن بازده خودرو در صورت دور شدن از نقطه بهينه ي كاري در هنگام رانندگي با خودرو مانند رانندگي در سراشيبهاي تند و يا در ترافيك سنگين 3- تبديل انرژي جنبشي به گرما و اتلاف آن در فرايند ترمزگيري 4- تك منظوره بودن خودرو و كم شدن بازده آن در صورت استفاده از خودرو در يك حالت كاري ديگر مانند استفاده از خودروي درون شهري براي مسافرت هاي برون شهري 5- در صورت استفاده ي زياد از كلاچ ، مفصل زانوي راننده ساييده شده و دردهاي زيادي ايجاد مي كند. 6- عدم امكان تنظيم كورس و ارتفاع پدال گاز براي هر راننده 7- براي باز نگهداشتن درب كاپوت، از يك ميله به عنوان پايه استفاده مي گردد كه اين كار خطراتي را به همراه دارد (مانند در رفتن درب در صورت جا نگرفتن صحيح ميله در محل خود). براي هر يك از اين مشكلات راه حلي پيش بيني شده كه اساس آنها در ذيل به ترتيب مي آيند. 1- سيستم اتصال فنر به كمك فنر را با استفاده از يك بشقابك تنظيم شونده تغيير داده و امكان تغيير طول فنرها را به منظور ايجاد پيش بار در آنها فراهم نموده ايم. 2- دو موتور يكسان به هم كوپل شده اند و در مواقعي كه توان زيادي لازم نيست از يك موتور و در بقيه ي حالت از دو موتور استفاده مي شود. 3- با استفاده از خاصيت ژنراتوري موتورها،؛ انرژي جنبشي خودرو كه در ترمزگيري هدر مي رود، قبل از تبديل به انرژي گرمايي بازيافت مي گردد. 4-در صورت تغيير حالت كاري خودرو، به صورت نرم افزاري و با استفاده از كنترلر خودرو، مد كاري را عوض كرده و از آن به بعد دستورات مناسب حالت كاري مورد نظر صادر شده و به موتورها و ساير اجزا فرستاده مي شوند. 5- با قطع و وصل جريان موتورها توسط سيگنالي كه يك ميكروسوييچ به كنترلر مي فرستد، كلاچ را حذف كرده ايم. 6- استفاده از مقاومت براي سنجش زاويه ي پدال، امكان جابجا شدن مكان پايه پدال را فراهم مي كند همچنين با اين روش، مي شود كورس كاري پدال را تنظيم كرد. 7- به جاي ميله ي نگهدارنده از يك مكانيزم چهار ميله اي استفاده شده به طوري كه در هنگام باز بودن درب كاپوت، مكانيزم در نقطه ي مرگ خود قرار مي گيرد و در نتيجه درب بسته نخواهد شد. براي بستن درب بايد نيرويي عمود بر مفصل مكانيزم وارد شده تا آن را آزاد گرداند و بتوان درب را بست. خلاصه عمده ي منابع توليد آلودگي هوا و به دنبال آن گرمايش زمين، گازهاي خارج شده از اگزوز خودروهاي بنزين و گازوئيل سوز هستند. به دليل عدم موفقيت چندان در بالا بردن بازده اين خودروها، چاره اي جز استفاده از انرژي هاي جايگزين مثل برق نمي باشد. در اين راستا، خودروي دو نفره شهري توسن طراحي و ساخته شده تا نه تنها با مصرف برق به جاي بنزين، در كاهش آلودگي هوا نقشي بسزا داشته باشد، كه با استفاده از تكنيك هاي نو برخي مشكلات عمده ي گريبانگير تمامي خودروها را برطرف كند. از مشكلات خودروها مي توان به - بازده اندك - شتاب پايين - اتلاف انرژي جنبشي در فرايند ترمزگيري - عدم امكان كاربري چند گانه خودرو در حالت تمام بهينه - سنگين شدن خودرو در صورت افزايش امكانات امنيتي - عدم هماهنگي اتاق خودرو با مشخصات فيزيكي تمامي رانندگان - دردهاي ايجاد شده در زانو و مچ و كف پاي راننده در اثر گرفتن پدال ها در صورت استفاده زياد - ... اشاره كرد. در توسن، با كوپل شدن دو موتور يكسان براي توليد نيرو محركه و كنترل هر دو موتور توسط كنترلر قابل برنامه ريزي نه تنها بازده را در حالات مختلف رانندگي بالا رفته كه با توجه به قدرت بالاي اين دو موتور در ايجاد گشتاور ثابت در دوره هاي مختلف مشكل شتاب كم نيز حل گشته است. همچنين با توليد برق توسط ترمزهاي بازياب توسن، مي توان انرژي جنبشي تلف شده در فرايند ترمزگيري را بازيابي كرد. قابليت برنامه ريزي كنترلر، به توسن اين امكان را داده است تا در صورت لزوم نوع كاربري خودرو عوض شده و براي رانندگي برون شهري يا درون شهري و يا حالات ديگر بهينه شود. استفاده از مواد مركب در ساخت بدنه و قراردادن سازه ي خرپايي در زير آن نه تنها ايمني خودرو را افزايش داده كه وزن نهايي آنن را بسيار كم كرده است. با بكارگيري امكانات قابل تنظيم مثل پدال گاز يا قابليت تنظيم ارتفاع و كورس كاري راننده مي تواند توسن را براي مشخصات فيزيكي خود شخصي سازي نمايد. همچنين تعويض كلاچ خودرو با يك ميكروسوييچ بر روي دسته دنده راننده را از گرفتن پدال بي نياز نموده است.
سنسور تشخیص زلزله - زلزه نگار- بدون نیاز به منبع ولتاژ
مالک:رامین رحیمی - جعفر رهنماراد - و ...
خلاصه اختراع:
چرخدنده مغناطیسی شعاعی گشتاور بالا
مالک:موسسه پژوهشکده فناوری های پیشرفته شهید رضایی - و ...
خلاصه اختراع: اختراع ارايه شده، يك چرخدنده مغناطيسي شعاعي گشتاور بالا است كه هدف از ارايه آن، حذف معايب موجود در چرخدنده¬هاي مكانيكي است. معايب موجود در چرخدنده¬هاي مكانيكي ناشي از تماس فيزيكي دنده¬هاست كه باعث توليد صدا و ارتعاش، محدوديت سرعت كاركرد ورودي يا خروجي، سايش دنده¬ها، شكست تحت بارهاي سنگين و نياز به روغنكاري و خنك كاري مي¬گردد. چرخدنده¬هاي مغناطيسي مي¬تواند باعث ايجاد تحولي در زمينه مكانيك گردد. چرخدنده¬هاي مغناطيسي طراحي شده داراي سه جز اصلي: روتور داخلي حاوي¬ آهنرباهاي دايم، روتور خارجي حاوي تكه¬هاي فرومغناطيس و روتور خارجي حاوي آهنرباهاي دايم است. نسبت تبديل دلخواه در اين چرخدنده با انتخاب تعداد قطب¬هاي آهنربايي روتور داخلي و خارجي و تعداد تكه¬هاي فرومغناطيس روتور مياني تعيين مي¬شود. اين چرخدنده داراي يك نسبت تبديل ثابت بوده و نسبت گشتاور خروجي به گشتاور ورودي ثابت است. تفاوت اصلي طرح ارايه شده با طرح¬هاي چرخدنده¬هاي مغناطيسي گذشته در توپولوژي متفاوت آن است كه باعث درگيري همزمان همه قطب¬هاي آهنربايي در انتقال گشتاور و افزايش ظرفيت گشتاور قابل انتقال شده است. همچنين ساختار هم مركز و تودر تو باعث شده است كه چگالي گشتاور به حجم بالايي در اين چرخدنده ايجاد شود و امكان ايجاد نسبت تبديل هاي بالا در يك مرحله بوجود آيد. همچنين وجود آهنرباهاي دايم موجب شده است كه به منبع خارجي الكتريكي نيازي نباشد. اين چرخدنده¬ها در صنايع مختلفي از قبيل خودرو، توربين¬هاي بادي، كمپرسورهاي فشار بالا، ماشين¬هاي راهسازي، سنگ شكن¬ها و ماشين¬هاي ابزار مي¬توانند كاربرد و نسبت به چرخدنده¬هاي مكانيكي مزيت داشته باشند.
سیستم كنترل خط
مالک:امین رحیمی - نام لاتین: رحیمی - و ...
خلاصه اختراع:
طراحی یك نوع بست جهت جمع كردن كانكتورها با قابلیت چفت وجلوگیری از سرقت موس وكیبرد وپرینتر (وسائل جانبی كامپیوتر)
مالک:رامین رحیمی
خلاصه اختراع:
سنسور تشخیص كیفیت روغن
مالک:رامین رحیمی
خلاصه اختراع:
وسیله ای جهت ترمیم سه بعدی بر روی اجسام
مالک:رامین رحیمی
خلاصه اختراع: