اظهارنامه: 1390/02/20
اظهارنامه: 390020602
ثبت: 1390/04/18
ثبت: 70571
مالک/مالکان: محمد مجیدی - اسماعیل كرجی بانی
وضعیت اعتبار: اعتبار ندارد
مخترع/مخترعان: محمد مجیدی - اسماعیل كرجی بانی
فایلهای ضمیمه (فقط با اینترنت داخلی):
خلاصه اختراع
زمینه فنی اختراع سیستم ایمنی حفاظت از سرنشینان خودرو در صنعت خودروسازی كه در حوزه ی كمربند ایمنی طراحی شده شامل این قطعات و اجزای است كنترل واحد كنترل الكترونیك ، سیستم سوئیچ ، سنسور كنترل اتصال ، تجهیزات كمربند ایمنی كه هر كدام عبارت اند از : 1) واحد كنترل الكترونیك : این پردازشگر الكترونیكی از اجزای كنترلی و ورودی خروجیهای مختلف از قبیل رله و ترانزیستور تغذیه تشكیل شده است. 2) سیستم سوییچ : سیستمی است كه از كنتاكت های ورودی و خروجی تشكیل شده و جهت فعال كردن سوییچ برای استارت زدن به كار می رود. نحوه ی عملكرد سیستم : زمانی كه راننده وارد ماشین می شود و قصد روشن كردن اتومبیل را دارد ابتدا با ید كمربند را ببندد كه با بستن كمربند ECU دستور فعال شدن برق استارت اتومبیل را به سیستم سوییچ انتقال داده كه در اینصورت با استارت اتومبیل روشن می شود. روش كار این كمربند بدین صورت است كه یك سر بوبین استارت به خط مثبت باتری اتومبیل متصل می شود و مسیر منفی سیم بوبین را به طریقی به رله مكانیكی وصل كنیم به طوری كه یك سر آن به پایه ی com رله و یك سر آن به پایه دیگر (پایه ی N.C) متصل می كنیم. و از سوی دیگری با اتصال قلاب كمربند كه یك سر آن از خط مثبت سوئیچ گرفته می شود و سر دیگر آن به پایه 12V+ رله اتصال دارد . این وضع استارت در این صورت غیر فعال جهت روشن كردن خودرو است .